Een mooie carrosserie is belangrijk maar wat onder de motorkap zit is nog veel belangrijker. Deze afbeelding toont van wat bij introductie van de Fiat 130 de nieuwe motor uit de 3 liter klasse werd genoemd.

Technische gegevens
Carrosserie: Zelfdragende carrosserie, wielbasis 2,720m, spoorbreedte voor 1,468m, achter 1,467m. Totale lengte 4,842m, breedte 1,760m en onbelaste hoogte 1,38m.
Motor: 6-cilinder in V van 60 graden, 3.235cc. Boring 102mm, slag 66mm. Compressieverhouding 9:1, max. vermogen 165 pk (DIN). Maximum koppel 26 mkg bij 3000 toeren. Motorblok uit gietijzer, cilinderkoppen van lichtmetaal. Twee bovenliggende nokkenassen aangedreven door tandriem. Vier keer gelagerde krukas, dubbele valstroom-carburator.
Transmissie: Aandrijving op de achterwielen. Standaard geleverd met drietraps automaat (topsnelheid ca. 190 km/u), optioneel een ZF handgeschakelde vijfversnellingsbak (topsnelheid 195 km/u).
Onderstel: Onafhankelijke voorwielophanging met torsievering, stabilisatorstang en hydraulische schokdempers. Onafhankelijke achterwielophanging, identiek aan de 2,4 liter Dino met schroefveren en reactiearmen. Dubbel, bekrachtigd remsysteem met schijfremmen voor en achter. Radiaalbanden 205/70 VR 14 om lichtmetalen velgen.
Prijslijst (1974):
Fiat 130 Coupe fl. 36.167,- ex. BTW, fl. 41.954,- incl. BTW;
Fiat 130 Coupe automaat fl. 36.659,- ex. BTW, fl. 42.524,- incl. BTW;
Standaard uitrusting: Stuurbekrachtiging, elektrisch bedienbare ramen voor, in hoogte en lengterichting verstelbaar stuur, stoelen verstelbaar in lengterichting, hoogte en rugleuning, dubbele claxon (luchthoorn en normale), ruitenwissers met interval stand, toerenteller, oliedrukmeter, olietemperatuur-meter, laadstroommeter, diverse waarschuwingslampjes, klokje, handgas en nog veel meer.